TAWARAN MENGIKUTI PROGRAM PEMERKASAAN DAN TRANSFORMASI USAHAWAN / PERNIAGAAN KEDAI RUNCIT / PASARAYA MUSLIM SELURUH NEGARA

PROGRAM PEMERKASAAN DAN TRANSFORMASI PERNIAGAAN PASARAYA / KEDAI RUNCIT MUSLIM SENARAI USAHAWAN & PASARAYA, KEDAI RUNCIT DANĀ  PREMIS MENGIKUT KAWASAN DAN NEGERI SOAL & JAWAB
PROGRAM PEMERKASAAN PERNIAGAAN RUNCIT

KERJASAMA

✅ Pertubuhan Pemerkasaan Dan Transformasi Ekonomi Malaysia (PPTEM)
✅ IDEAS Berhad
✅ IDEAS Kedah Berhad
✅ SuperApp RIZQMALL
✅ Koperasi Pemerkasaan Malaysia Berhad (KOPEM)
✅ Bank / Agensi Pembiayaan

PENGENALAN

Perniagaan Runcit (Kedai Runcit / Supermarket / Mart) Muslim sangat PENTING kepada Umat Muslim di Negera ini, tanpa Perniagaan Runcit ini, Usahawan membuat produk tidak dapat memasarkan produk mereka di Kedai Runcit dan Masyarakat Muslim pula tidak dapat Akses / Membeli produk Muslim.

Kerana HALAL dan HARAM itu Jelas, dan kita tidak lagi boleh Memberi Kepercayaan kepada Non Muslim untuk membuat Produk Halal untuk kita makan dan guna. Orang Islam sendiri WAJIB menghasilkan produk untuk masyarakat Islam.

Namun, kini perniagaan runcit Muslim menghadapi jalan sempit di hadapan, kerana persaingan dalam sektor peruncitan ini sangat hebat, bukan sahaja daripada Perniagaan Runcit Bijak seperti Speed99, KK, 7E dan lain-lain, tetapi kini peruncit juga menghadapi peniaga runcit pendatang asing seperti aceh, bangla, myamar dll. Manakala sekarang sudah ada pula gelombang baru seperti adanya Grab Mart, Panda Mart yang di sokong dengan beratus ribu penghantar cepat menambah lagi parah industri ini kepada Peruncit Muslim.

Itu belum lagi isu bekalan, harga dan lain-lain….

TUJUAN

Tujuan program Pemerkasaan dan Transformasi Industri Perniagaan Runcit ini adalah untuk membantu Peruncit boleh terus bertahan dan berkembang, kerana sebagai Peruncit Muslim kita ada banyak kelebihan, namun kita gagal untuk mengambil peluang dan memanfaatkannya untuk perniagaan menyebabkan kita selalu Terkebelakang.

Program ini mensasarkan 10 buah kedai baru setiap Kawasan Parlimen (222 Parlimen) di seluruh negara, ini bermakna program ini mensasarkan 2,200 peruncit sahaja.

KELEBIHAN

1. Papan Tanda Seragam
2. POS Sistem / Akaunting Sistem / Terminal Pembayaran
3. Latihan / Customer Service
4. Kedai Runcit Online di SuperApps RIZQMALL
5. Pembiayaan / Geran untuk tambah modal / modal pusingan dari RM 1,000 hingga RM 500,000 tanpa jaminan (mengikut syarat & terma)
6. Sistem Pembelian Pukal Online
7. Tambahan Pelanggan dengan menjadi kedai Panel kepada JKM / Zakat Negeri / Masjid / Surau / Agensi Kerajaan / NGO

BERMINAT?

Sila daftar di sini :

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeFVC6t77QoZkZzQ8udpsZHfZIl8xXkQR-f53Uw76CoQkXRgg/viewform?usp=sf_link

PERTANYAAN

Sebarang pertanyaan, maklumat boleh menghubungi :

📞 01115282020 – Admin 1
📞 01115382020 – Admin 2

@tau

📍 Boleh join Group WhatsApp RIZQ Mart : https://chat.whatsapp.com/HXFvdutjuK93RVn2l1BcVr

SEBARAN

Kami sangat mengalu-alukan maklumat ini disebarkan kepada Peruncit-Peruncit Muslim di seluruh Negeri Negara dan kerjasama dan sokongan semua di dahului ucapan Jutaan Terima Kasih.

Wassalam dan Terima Kasih

LAMAN SESAWANG

MEDSOS

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top